Dijon en de waterpomp

6 mei 2019 - Dijon, Frankrijk

In Nederland is het koud. Helaas in Frankrijk ook. In onze zoektocht naar de zon zijn we in Dijon uitgekomen. Op een kleine camping naast Lac Kir. Op de camping is voor de meiden weinig vertier, maar gelukkig zijn er speeltuinen bij het meer.

Speeltuin Lac Kir Schommelen Lac Kir

Het valt ons op dat de speeltuinen in Frankrijk er altijd goed en verzorgd uitzien. Isis en Tirza kunnen zich er flink uitleven. Het is inmiddels opgehouden met regen. Buiten is het droog, maar in de camper is het nat. De waterpomp heeft het begeven en laat het water van de tank de camper in lopen. Gelukkig zitten we in Dijon en is er een campingwinkel in de buurt. Op de fiets gaat Sayf opzoek naar een waterpomp en met de vraag: ' Ou est Pompe de 'leau?', wordt hij in de winkel op zijn wenken bediend. Binnen 15 minuten heeft Sayf de pomp geïnstalleerd en loopt de kraan weer zoals het hoort. De waterschade in de camper valt gelukkig mee.

Le nouveau waterpomp!

In de middag gaan we Dijon in. Wat is dat een ideale stad voor kinderen, Weer zijn er speeltuinen te vinden. De winkelstraten zijn vrij van auto's en je ziet er enkele fietsers. Door de bekende winkelketens lijkt het alsof je in een Nederlandse stad loopt, maar aan de oude gebouwen zie je dat je in Frankrijk zit. Na een pretzel en een ijsje keren we met een slapende Tirza richting camping.

Poort stadstuin  Parc      Kindvriendelijke stratenFonteinenBloemen

We verblijven nog een nachtje op de camping. Die nacht worden we alle vier door de natuur wakker gehouden, Een driftig zangvolgeltje blijft de hele nacht doorgingen. Iedere keer klinkt het alsof het ochtend is, maar helaas, het is middenin de nacht. Janet gaat bij Isis in de alkoof liggen en Tirza bij Sayf in bed. Uiteindelijk vallen we weer in slaap.

De volgende ochtend worden we met een zonnetje wakker. We hebben een camping voor ogen waar we wat langer willen verblijven dan 1 a 2 nachten en hebben een rit te maken. Via de supermarkt voor inkopen, nemen we de route du soleil. Op weg naar de zon en warmte.

A bientôt!